söndag 1 september 2013

Matfestival i Botaniska!

Jag tänkte tipsa om en söndagsaktivitet för er som bor i Uppsala med omnejd; Matfestivalen i Botaniska trädgården. Vi va där i går och köpta gödiga grönsaker, ostar från Löfsta gårdsmejeri och valde att inte stå i den långa kön till att köpa pulledpork burgare. Men det såg väldigt gott ut kan jag lova. Vi knatade över till andra sidan istället och jag gick å fluktade i deras köksträdgård. Önskade nästan att jag var som Tummelisa och fick bo under brysselkålsbladen. Så att; ta en runda förbi botaniska idag, ta en smarrig fika på Trillers café på den sidan som köksträdgården ligger eller köp en pulledpork burgare vid orangeriet. Köp ekologiska grönsaker, goda ostar från något av de närliggande mejerierna eller kolla in vad som händer på scenen. Öppet till 16.00 idag. 


Kolla in det här då! Hur fint?? Ska fixa lika på vårat nysnickrade staket. 

Får lust att laga fläskkotletter med salvia så det står härliga till när man ser en sån här fin salviaplanta!
På eftermiddagen blev det ostar å grejer. Va en sväng in på Saluhallen också och köpte lardo och speck. Såklart hade vi smarrigaste honungen till. 75 spänn burken tar far och bror för de. Är min ena brorsdotter som designat etiketterna!

Och detta vart grönsaksskörden. Har väntat på att den svenska rödkålen ska komma och nu fick jag tag i en, om ändock en liten! Och kolla in den fina fänkålen, det är så de ska se ut hörrni!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar