måndag 21 januari 2013

Långkokt högrev m/ugnsbakad kålrot

Veckan som just har börjat ser jag både fram emot och inte. Det roliga är att jag ska börja plugga igen efter 7 års paus. Äntligen ska jag ta min lärarexamen och mitt andra ämne förutom spanskan blir hem & konsumentkunskap! Och det är den kursen jag ska läsa nu i vår. Sköj! Det slitsamma är att hunden blir lite ensam då det blir några långa dagar, Marco är ju fortfarande i Italien. Men men...

Nu till söndagens matlagning. En högrevsgryta som fick koka hela dagen. Gjorde mer eller mindre som jag gjorde den här grytan. Den jag gjorde igår fick dock koka några timmar till, hade i öl också.
Jag skar kålrot i skivor och la in på gallret i ugnen med olivolja, salt och peppar. 250 grader i ca 25 min. Men jag måste säga att jag är mer en sellerirotstjej än kålrotstjej om jag måste välja.
Lite avokado och vitlök till det så va jag mätt och nöjd!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar