måndag 14 januari 2013

Gräsänka och laxmacka!

Sådär! Då har vi (läs jag och hunden) vart ute på promenad. Vi har även druckit kaffe och käkat värsta goda laxmackan. Eller hunden åt kokt ägg och jag mackan. Tänk vad gott lite hyvlad rödkål, ost inlindad i gravad lax, ägg och lite pressad citron kan vara.

Inte nog med det så står en rejäl bit karré i ugnen för att om några timmar förvandlas till pulled pork. Så här såg det ut förra gången jag lagade det.
Man kan säga att vi ska ha det bra ikväll bara jag å hunden. För nu har Marco dragit till Italien och kommer inte tillbaka förns om 2,5 vecka och även om det bara är jag och hunden som är hemma så måste man äta god mat. Och vid det här laget har vi ju lärt oss vad det innebär när Marco åker till Italien... 1 hel resväska full med mat som kommer tillbaka. Ja Marco kommer ju också tillbaka förstås.

Marcos mamma har även massa olivträd i sin trädgård och varje höst lämnar hon in oliverna för att få de pressade. Så det kommer även komma olivolja på posten om några veckor. Vi måste väl tycka att det är värt att Marco åker hem till mamma ibland med tanke på vad han tar med hem...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar